Skärmklipp från Youtube, tryck för att starta filmen i ett nytt fönster.

Klicka på bilden för att öppna video i ett nytt fönster.

LÄKARE, JURIST, POLIS, SÄLJARE ELLER CIRKUSARTIST?

Välkommen till en lugn och trygg studiemiljö. Våra kunniga och erfarna lärare ger dig de bästa förutsättningarna för just din utbildning. Här får alla elever en Chromebook för sitt skolarbete i klassrummet och hemma. Det finns gott om studieplatser i det fräscha biblioteket och i matsalen serveras det ekologisk och jättegod lunch med soppa, salladsbuffé och vegetariska och veganska rätter.

Samarbeten med högskolor, universitet och näringsliv

Varje vecka får vi förfrågningar från företag och organisationer som vill samarbeta med oss. De förstår att flerspråkighet är den kompetens som kommer att efterfrågas i framtiden. Vi har bland annat valt att samarbeta med Stockholms universitet, Södertörns högskola, KTH, Karolinska institutet, Vinge advokatbyrå, Södertörnspolisen och Cirkus Cirkör.

Elevaktiviteter

Eleverna på skolan kommer ständigt med förslag om hur vi kan utveckla oss för att bli en bättre skola. Vi har en Science club för naturvetarna, elevråd, idrottsförening och bokklubb. Vi har haft flera kurser i skrivande med yrkesverksamma skribenter och författare.

S:t Botvids gymnasium satsar på IKT i undervisningen. Alla elever får tillgång till en egen Chromebook och vi arbetar med Vklass och G Suite. De digitala verktygen hjälper oss i vårt arbete att vara en skola med visioner för framtiden.

S:t Botvids gymnasium utbildar framtidens världsmedborgare, ett uppdrag vi är stolta över. Välkommen att besöka vår verksamhet om du vill veta mer!

VI ÄLSKAR SPRÅK

På vår skola talas minst 58 olika språk. En enorm rikedom som alla vi på skolan är stolta över. Flertalet av våra elever är minst tvåspråkiga. Därför har vi under lång tid utvecklat undervisningsformer som innebär att våra elever fullt ut utvecklar och drar nytta av sina kompetenser.

LÄTT ATT TA SIG TILL

S:t Botvids gymnaisum ligger bredvid Hallunda centrum, med goda kommunikationer för elever: Tunnelbanans röda linje och flera snabba busslinjer från hela Botkyrka.

Öppet hus 24 april

Välkommen på öppet hus på S:t Botvids gymnaisum!

24 april 2024, kl 15:00-17:00

Passa på att träffa lärare och elever och spana in våra fina lokaler. Våra studie- och
yrkesvägledare finns på plats för frågor om gymnasievalet. Vi ses!

Förbokade besök i Cirkushallen kl 15:00

För att boka besök i Estetiska programmets träningshall, mejla: lena.ferrero@cirkor.se

sök till S:t Botvid!

Ställ frågor och få mer information genom att kontakta oss här:

Senast uppdaterad: 2 april 2024
Sidan publicerad av: System