DISTANSSTUDIER VECKA 50-51

En ung man tittar på en datorskärm och antecknar.

Foto: Julia M Cameron via Pexels.com.

Information om undervisningen vecka 50-51. För oss på S:t Botvids gymnasium innebär beskedet om övergång till distansundervisning lite olika saker beroende på vilken utbildning du går.

• För dig som går på Nationellt program (Ek, Sam, Na, ESc samt Ha och VO (ej HA20 och VO20) går undervisningen över på distans från måndag 7/12.
  • För dig som går Språkintroduktion och i Ha20 och VO20 fortsätter undervisningen på plats med vissa dagar på distans enligt det schema som finns sedan tidigare.
  • För dig som går i Gymnasiesärskolan fortsätter undervisningen på plats som vanligt.

Vi gör också en del undantag:

• Cirkusklassen åk 3 kommer att göra praktiska moment under projektveckorna eftersom det inte kan göras på annat sätt.
  • HA20 och VO20 kommer att fortsätta ha undervisning på plats.
  • Elever som har behov av särskilt stöd kan komma till skolan för att få det.
  • Viktiga prov som inte kan skjutas upp kan genomföras på skolan om det behövs enligt läraren.
    18/12 blir avslutning på distans med mentor för samtliga elever (ej Sär).

Bra att veta är också:

• Det blir gott om plats för de klasser som är på distans så det blir lätt att sprida ut sig i skolan.
  • För dig som är helt på distans kommer skolan att erbjuda möjlighet att hämta matlådor på skolan från torsdag 10/12.

Har du frågor – kontakta din mentor eller skolledningen.

Vänliga hälsningar,

Karin Eiderbrant