FÖRÄLDRAMÖTEN I OKTOBER FÖR GY-SÄR OCH SPR

Venetianska masker gjorda av elever på gymnasiesärskolan.

Venetianska masker från Gymnasiesärskolan.

Gymnasiesärskolan har föräldramöte 4 oktober, och Språkintroduktionsprogrammet har föräldramöte 10 oktober.

ÖPPET HUS OCH INFORMATIONSKVÄLL PÅ GYMNASIESÄRSKOLAN 4 OKTOBER

Vi på S:t Botvids gymnasiesärskola hälsar elever i åk 9 på grundsärskolan och träningsskolan och vårdnadshavare varmt välkomna till information inför valet till gymnasiesärskolan och visning av våra olika gymnasiesärprogram.

Kl. 17.30. Samling i Aulan på stora skolan, Tomtbergavägen 10. Information kring ansökningsprocessen, viktiga datum och prova-på-perioder. Vi presenterar skolans nationella program och verksamheten på det individuella programmet. Ni är välkomna med eventuella frågor!

Kl. 18.15 ca – 19.00. Visning av våra nationella respektive individuella program och rundvandring på skolan.

Mer information om gymnasiesärskolan på S:t Botvids gymmnasium.

FÖRÄLDRAMÖTE SPRÅKINTRODUKTIONSPROGRAMMER 10 OKTOBER

Föräldramöte kl 17. Om du/ni behöver tolk vänligen fyll i detta dokument och lämna in senast 2/10:
Informationsmöte - tolk , 34.4 kB.

Vi kommer prata om vad SPR är, vad eleverna får för hjälpmedel, om skolan och personalen. Välkomna!

Senast uppdaterad: 1 oktober 2018